close


so give me something to believe
cause I'm living just to breath

you know you love me...
xoxo...gossip girl!!!!!!!!!!
gossip girl好好看喔!!!!!!!
感覺像青少年版的慾望城市
我好像感覺想趕快看完
卻又怕看完第一季後
還要等很久才有第二季
整個心情是很複雜
因為我最討厭等待的感覺了
我從來沒有每天在電視機前守候影集
我都等出了DVD一次好好享受

喔對了我還特別去查了XOXO的意思(認真)
原本很吶悶為什麼是XOXO
不是HKHK...hugs and kisses


The Oxford English Dictionary, as credited by Hugkiss.com, states the first "X-as-kiss" in literature occurred in 1901. (Where it appeared isn't mentioned.)

The site, as well as Wikipedia, describes the X symbol as originally referring to the Christian cross (and the first letter of the Greek word for Christ, Xristos). This dates back to a mostly pre-literate era when the marking of a cross, or "X," on a document functioned like a signature.

The X became associated with the kiss because signatories used to pucker up and plant one on their X mark, as one would do to a crucifix or bible. Trivia-Library.com cites a hypothesis from The People's Almanac, which theorizes that the X may have also functioned as a sort of early emoticon, representing a "stylized picture of two mouths touching each other."

As for that hug-of-an-O, it's something of a mystery. Hugkiss.com says it's a "North American custom" and cites Leo Rosten's "The Joys of Yiddish" as saying that Jews who were illiterate preferred using an "O" when signing documents to avoid making the cross mark. Others speculate the O represents two arms held in a circle around another person.

All well and good, but just know if you wander in somewhere flashing three neon Xs on a marquee, you're probably going to see a whole lot more than hugs or kisses



總而言之

"X"作為有耶穌像的十字架或者聖經=====================親親
"O"描述一人用手臂在另一個人圍成一圈==================抱抱


說到裡面的角色
其實我最喜歡的是blair&chunk
兩個感覺很偏激的角色吧?!
唉 我覺得被國中言情小說荼毒太深
有時候都會情不自禁喜歡那種壞壞的惡魔
尤其是看到那種硬式來個搶吻的
就會忍不住叫好!!太讚了!!
超喜歡這種劇情的...


serina我怎麼看都覺得有點老氣
不是很喜歡 不過看到她跟dan感情好也蠻開心的
我覺得jenny這角色也未免變化太大了吧
清純的模樣變得濃妝豔抹
在裡面年紀也不過14歲阿
為什麼要塑造成這樣呢?!



nate我也蠻嘎意 也同情他
對這種憂鬱男我也是無法抗拒!!



這部片有趣的地方不只是青少男之間
連他們爸媽也很有劇情呢
也跟整部片息息相關
我好期待第二季啊!!
等不及想看


口紅戰爭Lipstick Jungle&女人幫Cashmere Mafla也是我最近好想看的
兩個都才出第一季而已....
跟S&C是同個作者的
所以我還蠻期待的!!

arrow
arrow
    全站熱搜

    gugustacy 發表在 痞客邦 留言(0) 人氣()